Szkoła Podstawowa w Kuźni

 

Na zajęciach kółka szachowo – matematycznego uczestnicy poznają zasady gry, ćwiczą ruchy poszczególnych figur, uczą się strategii i przewidywania ruchów przeciwnika. Uczniowie poznają tajniki bicia w przelocie, roszady czy strategii prowadzących do sytuacji szach, szach-mat i pat.

Nauka gry w szachy rozpoczęła się od jej wersji uproszczonej czyli gry „Wyścig króli”, w której wygrywa ten, kto pierwszy dotrze swoim królem do przeciwnego krańca szachownicy, omijając figury przeciwne i unikając szacha.

Uczestnicy, za pomocą makiety demonstracyjnej grają w grupach, a także wspólnie analizują trudniejsze posunięcia czy strategie.

Czeka ich także turniej szachowy i gra on-line.

Druga część zajęć poświęcona będzie praktycznym zastosowaniom matematyki, takim jak: sprawy bankowe, zakupy czy remont domu – wszystko na zasadzie fajnych gier sytuacyjnych i pracy w grupach z wykorzystaniem zasobów internetowych.

Prowadząca – Ewa Jabłońska

 

ZAGADKI

Odpowiedzi na kartkach, zawierające numer zagadki, imię i nazwisko (każda zagadka na osobnej kartce) proszę przynosić do pani Ewy Jabłońskiej do czwartku 23 marca. Wśród prawidłowych odpowiedzi wylosujemy zwycięzców, którzy otrzymają upominki. 

 

 

  WYKONAJ PATA białymi w jednym ruchu! 

Pamiętaj, że PAT to sytuacja, kiedy po Twoim ruchu żadna czarna figura nie ma możliwości ruchu, chociaż czarny król nie jest szachowany.

 

Jako rozwiązanie podaj litery i numery pól, między którymi nastąpi ruch. np. A3 - B8